Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/36967
Title: O lugar do teatro: construindo o meu conhecimento geográfico.
Other Titles: The place of the theater: building my geographical knowledge.
???metadata.dc.creator???: HERMOGENS, Gislayne Pontes da Silva.
???metadata.dc.contributor.advisor1???: DINIZ, Lincoln da Silva.
???metadata.dc.contributor.referee1???: COSTA, Kátia Cristina Ribeiro.
???metadata.dc.contributor.referee2???: SOUZA, Crisólogo Vieira de.
Keywords: Ensino de Geografia;Teatro - Recurso Didático;Teaching Geography;Theater - Teaching Resource
Issue Date: 17-Jul-2023
Publisher: Universidade Federal de Campina Grande
Citation: HERMOGENS, Gislayne Pontes da Silva. O lugar do teatro: construindo o meu conhecimento geográfico. 2023. 21 f. Recurso didático (Licenciatura em Geografia) - Universidade Federal de Campina Grande, Centro de Humanidades, Campina Grande, Paraíba, Brasil, 2023.
???metadata.dc.description.resumo???: Esse trabalho faz uma análise sobre a construção do conhecimento geográfico, a partir da linguagem teatral como proposta de recurso didático. A Geografia vem passando por momentos de mudança em sua prática diante das novas metodologias ativas, no qual tem surgido, e é nessa perspectiva que esse trabalho objetiva abordar o teatro como recurso didático no ensino de Geografia. Pois, aproximar a teoria da prática é algo desafiador, por esse motivo é feito um estudo a partir do conceito de lugar, alinhado as vivencias do aluno. Como caminho metodológico foi realizado pesquisa bibliográfica. Conclui-se que a prática recorrente do ensino tradicional, é voltado a decorar e memorizar conteúdo, portanto, falta o incentivo e acesso ao uso de ferramentas que proporcione a ampliação do conhecimento e ideias geográficas em sala de aula, fazendo necessário repensar na prática do ensinar Geografia.
Abstract: This work analyzes the construction of geographic knowledge, based on theatrical language as a proposal for a didactic resource. Geography has been going through moments of change in its practice in the face of new active methodologies, in which it has emerged, and it is from this perspective that this work aims to approach theater as an instrument of knowledge through the production of pedagogical plays in the teaching of geography. Because, bringing theory closer to practice is challenging, for this reason a study is carried out based on the concept of place, aligned with the student's experiences. As a methodological path, bibliographical research was carried out. It is concluded that the recurrent practice of traditional teaching is aimed at memorizing and memorizing content, therefore, there is a lack of incentive and access to the use of tools that provide the expansion of knowledge and geographical ideas in the classroom, making it necessary to rethink the practice of teaching. teach geography.
Keywords: Ensino de Geografia
Teatro - Recurso Didático
Teaching Geography
Theater - Teaching Resource
???metadata.dc.subject.cnpq???: Geografia
URI: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/36967
Appears in Collections:Curso de Licenciatura em Geografia CH - Recursos Didáticos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GISLAYNE PONTES DA SILVA HERMOGENS-RECURSO DIDÁTICO-CH-GEOGRAFIA (2023).pdf189.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.