Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/39318
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creator.IDSANTANA, S. A.pt_BR
dc.contributor.advisor1NASCIMENTO, Regina Coelli Gomes.-
dc.contributor.advisor1IDNASCIMENTO, R. C. G.pt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2463263387435653pt_BR
dc.contributor.referee1OLIVEIRA, Iranilson Buriti de.-
dc.contributor.referee1IDOLIVEIRA, I. B.pt_BR
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/6085569185105786pt_BR
dc.contributor.referee2CAVALCANTI, Silede Leila Oliveira.-
dc.contributor.referee2IDCAVALCANTI, S. L. O.pt_BR
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/5364488443587225pt_BR
dc.description.resumoNeste relato de experiência analiso algumas vivências do meu processo de escolarização, formação docente e atividades desenvolvidas na Prática de Ensino de História numa turma de na E.E.E.F.M Nina Alves de Lima no período 2024.1 em Campina Grande- PB. A documentação selecionada consta de fotografias, gráficos e relatos de fonte autoral registrados durante a minha jornada acadêmica. A escolha do tema foi motivada pelo desejo de historicizar, refletir e problematizar a minha experiência e influências na minha escolarização, formação docente e prática de ensino numa turma voltada para a Educação de Jovens e Adultos, que possa servir de apoio para futuros docentes. Em nossas análises dialogamos com alguns autores, a exemplo de: Bernardy (1989) acerca do estágio supervisionado, Pollak (1989) e Bondia (2002) com suas reflexões sobre memória e experiência, Freire (1997) sobre o ensino e a educação, Kossoy (2021) acerca do papel da fotografia e Pimenta (2016) com seu discursão sobre educação.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCentro de Humanidades - CHpt_BR
dc.publisher.initialsUFCGpt_BR
dc.subject.cnpqHistóriapt_BR
dc.titlePráticas pedagógicas na licenciatura em história: experiências de escolarização e formação docente na educação de jovens e adultos na E. E. E. F. M. Nina Alves de Lima.pt_BR
dc.date.issued2024-10-30-
dc.description.abstractIn this experience report, I analyze some experiences of my schooling process, teacher training and activities developed in the Teaching Practice of History in a class at E.E.E.F.M Nina Alves de Lima in the period 2024.1 in Campina Grande- PB. The selected documentation consists of photographs, graphs and reports from authorial sources recorded during my academic journey. The choice of the theme was motivated by the desire to historicize, reflect and problematize my experience and influences on my schooling, teacher training and teaching practice in a class focused on Youth and Adult Education, which can serve as support for future teachers. In our analyses, we dialogued with some authors, such as: Bernardy (1989) about supervised internship, Pollak (1989) and Bondia (2002) with their reflections on memory and experience, Freire (1997) on teaching and education, Kossoy (2021) about the role of photography and Pimenta (2016) with his discourse on education.pt_BR
dc.identifier.urihttp://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/39318-
dc.date.accessioned2024-12-05T16:44:04Z-
dc.date.available2024-12-05-
dc.date.available2024-12-05T16:44:04Z-
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.subjectHistória - Prática de Ensinopt_BR
dc.subjectEducação de Jovens e Adultos - EJApt_BR
dc.subjectEscolarizaçãopt_BR
dc.subjectFormação Docentept_BR
dc.subjectHistory - Teaching Practicept_BR
dc.subjectEducation for Young People and Adults - EJApt_BR
dc.subjectSchoolingpt_BR
dc.subjectTeacher Trainingpt_BR
dc.subjectTeaching Internshippt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.creatorSANTANA, Salomão Alves.-
dc.publisherUniversidade Federal de Campina Grandept_BR
dc.languageporpt_BR
dc.title.alternativePedagogical practices in the undergraduate degree in history: experiences of schooling and teacher training in the education of young people and adults at E. E. E. F. M. Nina Alves de Lima.pt_BR
dc.identifier.citationSANTANA, Salomão Alves. Práticas pedagógicas na licenciatura em História: experiências de escolarização e formação docente na educação de jovens e adultos na E. E. E. F. M. Nina Alves de Lima. 2024. 51 f. Relato de Experiência (Licenciatura em História) - Universidade Federal de Campina Grande, Centro de Humanidades, Campina Grande, Paraíba, Brasil, 2024. Disponível em: http://dspace.sti.ufcg.edu.br:8080/jspui/handle/riufcg/39318pt_BR
Appears in Collections:Curso de Licenciatura em História - CH - Relatos de Experiência

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SALOMÃO ALVES SANTANA-RELATO DE EXPERIÊNCIA-CH-LICENCIATURA EM HISTÓRIA (2024).pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.